ЧКФКЕП :: Відкрите заняття – це шлях до вдосконалення педагогічної майстерності

Відкриті заняття – це форма педагогічної діяльності, коли викладач запрошує студентів та колег, щоб вони спостерігали за навчальним процесом у реальному часі. Це корисний інструмент для навчання і розвитку викладача та студентів.

Серед переваг відкритих занять варто виокремити:

  • демонстрацію професійної майстерності – відкриті заняття дають змогу спостерігачам побачити, як викладач застосовує свої знання та навички в практичній діяльності;
  • взаємне навчання – відкриті заняття можуть створити атмосферу взаємного навчання, де і викладач, і студенти можуть навчатися один від одного. Спостереження за тим, як викладач взаємодіє зі студентами, а також за їхніми реакціями та взаємодією між собою, може стати корисним досвідом для всіх присутніх.
  • засвоєння кращих практик – відкриті заняття слугують платформою для викладачів для демонстрації кращих педагогічних практик та інноваційних методів навчання;
  • відкрите обговорення – обмін думками між викладачем і студентами сприяє активній участі студентів у навчальному процесі та поглибленню їхнього розуміння матеріалу;
  • формування професійних зв’язків – створення можливості для встановлення співпраці між викладачами, студентами та іншими учасниками освітнього процесу.

Манзюк Наталія Михайлівна, викладач іноземної мови, 31.10.2025р. провела відкрите практичне заняття «Знайомство і представлення ділового партнера. Я та моя сім'я. Вік і професії членів сім'ї. Порядок слів у питальному реченні. Допоміжні дієслова haben та sein» з дисципліни «Друга іноземна мова (за професійним спрямуванням)» для групи 251 спеціальності 242 Туризм та рекреація.

Практичне заняття було цікавим та різноманітним, адже Наталія Михайлівна використовувала інтерактивні та інноваційні методи. Заняття супроводжувалося мультимедійним супроводом. Викладач використовувала різноманітні методи навчання.

Крім того, студенти постійно взаємодіяли в парах або групах, адже це і є основним завданням інтерактивних методів.

Для закріплення матеріалу було застосовано прослуховування аудіозаписів зі словами, діалогами, текстами та постійного занурення в мовлення німецькою мовою. Окрім цього, для кращого запам’ятовування лексики, викладач використала роботу з піснею «Meine Familie». Після прослуховування було проаналізовано лексику, після чого студенти разом з викладачем заспівали.

У ході заняття ставилися проблемні питання, прводилось групове дослідження, велась дискусії та застосовувались елементи методу проєктів. Отже, відкриті заняття – це цінний інструмент для покращення якості навчання та розвитку здобувачів освіти, а також удосконалення роботи педагогічного працівника.