ЧКЕПК :: ЧКЕПК: РЕПОРТАЖ З БАЗИ ПРАКТИКИ

Навчальна практика на роздрібних торговельних підприємствах є невід’ємною складовою освітньо-професійної програми підготовки майбутніх фахівців у галузі торгівлі.

Згідно заздалегідь укладених договорів довгострокої співпраці між дирекцією Коледжу та провідними торговельними підприємствами міста Чернівці, студенти спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність протягом листопада-жовтня мали змогу зміцнити свої теоретичні знання та практичні навички з організації торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами в сучасних мережевих торговельних супермаркетах «НИВА» та «ФОКСТРОТ».

За підсумками практики студенти поділилися своїми враженнями.

Григірчик Віктор: насамперед вразила організаційна культура торговельних підприємств, де ми проходили практику: відповідальне ставлення до виконання свої обов’язків, чіткість та пунктуальність всіх працівників, починаючи від продавців, фасувальників, технічного персоналу до менеджерів та керівників на всіх ділянках роботи.

А також доброзичливе ставлення до нас, студентів-практикантів, з боку всіх співробітників торговельних підприємств, допомога та підтримка в складних ситуаціях. Ми відчували себе членами однієї великої дружньої команди та намагалися виправдати очікування наставників. Цікавим є те, що в мережі супермаркетів «Фокстрот» систематично здійснюється підвищення кваліфікації персоналу за спеціально розробленою “Програмою корпоративного навчання”, що дозволяє молодим фахівціям впевніше крокувати кар’єрними сходинками.

Завадовський Андрій: за час практики ми витримали декілька рубіжних перевірок керівників практики від коледжу та від підприємств-баз практики на вміння здійснювати різноманітні торговельно-технологічні процеси та якість обслуговування покупців. Було дуже цікаво, адже в магазині не можна «списати», відмовчатись або якимось чином уникнути конкретного питання. Кожному з нас слід було навчитися працювати на касі, надавати консультації покупцям, займатися викладкою, фасуванням товарів, брати участь у прийманні товарів за кількістю та якістю, оформленні товарних втрат, у проведені рекламних та акційних заходів тощо. Взагалі, на мою думку, практика пройшла цілком плідно. Це була дуже ґрунтовна підготовка до справжньої роботи за фахом.

Гаврилів Андрій: на практиці у Фокстроті, під час консультування людей, я багато чого нового й сам дізнався про різні моделі сучасних мобільних телефонів. Торгова мережа «Фокстрот» першою серед рітейлерів побутової техніки та електроніки впровадила програмне РРО (каса в смартфоні) та запустила два найсучасніших способи оплати товарів: оплату через чат-боти у Вайбері та оплату за допомогою VisaQR. Тому в нас була можливість напрацювати навички проведення розрахунків за допомогою таких сучасних засобів, які є корисними в повсякденному житті та вкрай необхідні для майбутньої професійній діяльності.

Присакар Олександр: Під час практики у супермаркеті «Нива» я навчився випікати хліб у виробничому відділі та визначати якість готових хлібобулочних виробів. Бути корисним людям, допомогами жінкам-пекарям та бачити реальні результати своєї праці у вигляді запашної рум’яної випічки – це насправді дуже приємно. Також сподобалося обслуговувати людей на касі, - це робота, яка потребує особливої уваги в часи передсвяткових продажів.

Раца-Стінкова Юлія: найбільше запам’яталися дні організації торгівлі напередодні та під час так званої «чорної п’ятниці». У ці дні значно зросли темпи та обсяги роботи. Найбільшою популярністю під час "чорної п'ятниці" у покупців користувалися побутова техніка та електроніка. Тому у відділі з продажу телевізорів, який був закріплений за мною, в ці дні робота кипіла по-справжньому! Слід було швидко розібратися в умовах проведення акцій та різновидах знижок, вчасно переоформити численні цінники, надавати покупцям ще більше інформації та здійснювати послуги допродажного та післяпродажного сервісу. Окрім того, я детально розібралася з умовами та документальним оформленням продажу товарів у кредит.

Дячук Михайло: уся практика була надзвичайно цікавою та насиченою, оскільки наша група безпосередньо брала участь у всіх торговельно – технологічних процесах з продажу продовольчої групи товарів (у магазині «НИВА») та непродовольчої групи товарів ( у магазині «ФОКСТРОТ»). Ми дуже раді, що не зважаючи на умови карантину, адміністрація коледжу змогла організувати нам навчальну практику в реальних умовах торговельних підприємств.

Остафійчук Марія: кожен з нас зробив для себе цілком вагомі висновки, а також побачив реально процес торгівлі очима продавця, касира, робітника, а не покупця. Всім студентам сподобалось працювати, особливо коли виникали кумедні ситуації в процесі роботи (а такі дійсно були).

Я думаю, що живе спілкування з покупцями та вирішення нестандартних комунікаційних ситуацій ніколи не замінять сторінки підручників, хоча без теоретичних професійних знань теж далеко не заїдеш. На практиці одразу видно, чи можеш ти застосувати свої знання на практиці, чи здатен знайти рішення у нестандартних ситуаціях, а чому слід ще навчитися.

З вдячністю організаторам та керівникам практики,
від імені усієї групи, прямо з місця подій,
староста Остафійчук Марія